poniedziałek, 30 lipca 2012

Dedykacje, sentencje jako wpisy do książek

Jakiś czas temu szukałam w sieci ciekawej dedykacji do książki, którą kupiłam bliskiej mi osobie, książki nadal nie ma, ale dedykacja już w "zapasie" przygotowana. Bardzo trudno było mi znaleźć coś ciekawego, stąd pomysł na ten wpis. Mam nadzieję, ze okaże się pomocny :) A mój Kochany solenizant jutro otrzyma swój prezent razem z dedykacją :)

PS:  14 dni oczekiwania na książkę "szczyt" ..., bo zamówiłam ją 16 lipca.


"Och, ludzie ciągle potrzebują rzeczy niezwykłych, cudów, szaleństw. I po co? Żeby z jeszcze większą gorliwością akceptować swoje zwyczajne życie. "
- Olga Tokarczuk
E.E.

"Życie każdego człowieka kończy się w ten sam sposób. Tylko to, jak kto żył, i sposób, w jaki umarł, odróżniają go od innych. "
-Ernest Hemingway

"I liczy się też to, co sama o sobie myślisz, twój własny rachunek sumienia, a nie tylko ocena innych. Oni mogą się mylić."
- Dorota Terakowska
Dobry adres to człowiek

"Na życie trzeba patrzeć z dystansem, niczemu się nie dziwiąc, niczego nie potępiając. I cieszyć się każdym drobiazgiem: że zakwitły kwiaty i że ładnie się wygląda w nowej sukience... "     
- Anna Dymna

"Ludzi nie kocha się za to, że są doskonali, tylko pomimo to, ze tacy nie są. " - Jodi Picoult

"Nie warto by żyć, gdyby się nie miało ani jednego dobrego przyjaciela. " - Demokryt
"Nie każdy dzień przynosi łowy. Ale każdy powinien być dniem polowania. "-  Ernst Junger

"Wszyscy musimy, chcąc uczynić rzeczywistość znośną, utrzymać w sobie kilka drobnych szaleństw. "- Marcel Proust

"Ze wszystkich rzeczy, których wymaga się od książki, najważniejszą jest, żeby nadawała się do czytania"- A. Trollope

"Kto czyta- żyje wielokrotnie, kto zaś z książkami obcować nie chce, na jeden żywot jest skazany" - J. Czechowicz

" Kto czyta książki, żyje podwójnie" - Umberto Eco


"Lubić czytanie- to znaczy godziny nudów, które człowiek miewa w życiu, zmienić na godziny radości" - Monteskiusz


"Wszyscy jesteśmy pomyleni, ale tego, kto umie analizować swoje urojenia, nazywa się filozofem." - Ambrose Bierce

"Każda przeżyta chwila ma swoje znaczenie, bo bez niej nie bylibyśmy tym, czym jesteśmy." -  Aldona Różanek

"Jesteśmy ślepcami , którzy widzą , ślepcami , którzy patrzą i nie widzą."- José Saramago
Miasto ślepców

"Gdy pytasz dlaczego nie mogę Cię kochać spokojniej, odpowiadam, że kochać spokojniej, to nie kochać wcale. "
-Jeanette Winterson
Wolność na jedną noc

"Ludzie genialni są podziwiani, bogatym się zazdrości, potężni budzą strach, ale tylko ludziom z charakterem można zaufać. "
- Alfred Adler
"Szczęście i przyjaźń tkwią tam, gdzie ludzie są wrażliwi, łagodni i delikatni w słowach, i wzajemnie kontaktach."
- Phil Bosmans



Jakie cytaty Wy umieścilibyście w książce? 
Ogólnie się tak zastanawiam, czy przy wręczaniu książek jako prezent wpisujecie jakąś dedykację na pierwszej stronie?
Jeśli tak, to co wpisujecie: sentencję, wierszyk czy własne wewnętrzne odczucia?
A może podacie jakieś ciekawe przykłady.

7 komentarzy:

  1. Witaj Olla :)
    bardzo zaciekawiły mnie cytaty, które zamieściłaś powyżej. Sama, jeżeli daje komuś książkę w prezencie w zależności jaka relacja dzieli mnie z tą osobą zamieszczam różne notki. Począwszy od cytatów gdzieś wyłapanych z książek jakie udało mi się do tej pory przeczytać, poprzez cytaty i "złote myśli" gdzieś zasłyszane bądź znalezione na podobnych stronach internetowych i poprzestając na swojej własnej "inwencji twórczej". Według mnie - dla bliskiej osoby nie ma nic bardziej osobistego niż własne przemyślenia (własne uczucia) przelane na pierwszej stronie.
    "Pielęgnuj marzenia, bo bez nich staniesz się nikim! Jeśli płaczesz nad tym, że w twoim życiu słońce zapadło za horyzontem, łzy przeszkodzą ci dostrzec piękno gwiazd"
    - dozgonnie wdzięczna za pomysły na dedykację ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Szczęście jest jak motyl. Gdy będziesz próbować je złapać, nie uda się. Gdy będziesz stać spokojnie, może Ci usiąść nawet na ramieniu."

    to mój ulubiony :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj Ollu
    Trafiłam na Twoją stronkę szukając ładnego wpisu do książki dla bratanicy, która kończy 18 lat i jestem zachwycona! Wszystkie mi się podobają:) Ostatecznie zdecyduję się na Annę Dymną. Dzięki:) Pozdrawiam

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Ollu
    Szukałam odpowiedniego wpisu do książki dla 18-letniej bratanicy i trafiłam na Twoją stronkę. Jestem zachwycona!Wszystkie mi się podobają, ale ostatecznie zdecydowałam się na Annę Dymną. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też szukając inspiracji na wpis do książki dla mojej siostry ciotecznej właśnie na 18-ste urodziny trafiłam na tą stronkę i cytat Anny Dymnej najbardziej mi się spodobał :)

      Usuń
  5. Witaj Ollu
    Mojej siostry wnuczka jutro ma komunię,gdzie jestem zaproszona. Jestem dla niej więc "ciocio-babcią"- jak mawia na mnie jej młodszy syn. Oczywiście tylko w stosunku do tej wnuczki. Kupiłam na prezent dobry zegarek,bo to tradycja i każdy musi go dostać oraz oczywiście książki bo jestem starej daty. Szukałam przez pół wieczora e necie jakiegoś ładnego wpisu-dedykacji do książek (słownik i encyklopedia) związanej z I Komunią, ale niestety nic ciekawego nie znalazłam. Już myślałam, że znowu muszę sama coś kombinować, a tu proszę takie fajne cytaty - wybrałam A.Trollope i U.Eco- idealnie będą pasować do moich książek, a jeszcze dorzucę coś od siebie - będzie super. Dziękuję , pozdrawiam. Bożena

    OdpowiedzUsuń
  6. piekne Alfred Adler

    OdpowiedzUsuń

Zaglądasz tu, zostaw po sobie ślad :)
Tylko kulturalnie.
Inne komentarze nie będą publikowane.

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Obserwują

Materiały (w szczególności: zdjęcia) zawarte na niniejszej stronie chronione są prawem autorskim (na mocy: Dz. U. 1994 nr 24 poz. 83, Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).